Opublikowane: 2023-09-301

Kompetencja etyczna: model nauczania według National Communication Assotiation

Małgorzata Laskowska
Społeczeństwo i Polityka
Dział: Articles
https://doi.org/10.34765/sp.0323.a04

Abstrakt

Kompetencja etyczna to dziś – nie tylko w mediach, ale w każdym miejscu pracy – szczególnie cenna umiejętność. Zdobywana czy doskonalona jest m.in. podczas edukacji, np. w ramach zajęć z etyki komunikacji. A zatem celem badawczym było określenie modelu nauczania etyki komunikacji (communication ethics) według amerykańskiego stowarzyszenia National Communication Association. Niniejszy model nauczania określono na podstawie opisów kursów z etyki komunikacji, dostępnych na stronie stowarzyszenia. Pytania badawcze to m.in.: Jaki model nauczania etyki komunikacji jest popularyzowany przez National Communication Association? Jaka tematyka podejmowana jest w ramach nauczania etyki komunikacji? Jedna z hipotez badawczych brzmi: Nauczanie etyki komunikacji w ujęciu National Communication Association ma charakter uniwersalny, tj. odpowiedni nie tylko dla dziennikarzy, ale także dla innych zawodów. W badaniu posłużono się metodą analizy treści. Uzyskane wyniki mogą posłużyć międzynarodowej wymianie edukacyjnej w doskonaleniu nauczania formalnego i poza formalnego etyki komunikacji i mediów.

Słowa kluczowe:

kompetencja etyczna, etyka komunikacji, National Communication Association, edukacja dziennikarska, nauczanie etyki

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Laskowska, M. (2023). Kompetencja etyczna: model nauczania według National Communication Assotiation. Społeczeństwo I Polityka, 76(3), 61–80. https://doi.org/10.34765/sp.0323.a04

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.